a

Biļešu tirdzniecība

Tirdzniecība

Biļešu tirdzniecība notiek autoostas biļešu kasēs un internetā, kā arī biļetes var iegādāties uz reģionālas nozīmes un starptautiskajiem reisiem.

Biļešu tirdzniecība internetā

Biļešu tirdzniecību internetā reģionālos starppilsētu, reģionālos vietējās un starptautiskās nozīmes maršrutos nodrošina www.bezrindas.lv un www.mobilly.lv.

Biļešu tirdzniecība autoostas kasēs:

  • Autoostas biļešu kasēs var iegādāties biļetes gan uz reģionālas nozīmes, gan uz starptautiskajiem reisiem;
  • Biļešu kasu darba laiks ir darba dienās un sestdienās no 06:30 līdz 21:30, svētdienās un svētku dienās no 7:00-21:30;
  • Autoostas starptautiskajā kasē var iegādāties abonementu biļetes uz AS “Liepājas autobusu parks” maršrutu reisiem Rīga-Daugmale, Rīga-Mežsētas, Rīga-Tekstilnieks (kustības saraksti pieejami www.1188.lv).
  • Starptautiskās kases darba laiks katru darba dienu no plkst.8:00 līdz 20:00.

Visās autoostas kasēs var iegādāties biļetes arī uz starptautiskajiem reisiem.

Iespējamie norēķinu veidi:

Biļešu tirdzniecības kasēs – skaidrā naudā un, bezskaidras naudas norēķini ar maksājuma kartēm ir pieejami biļešu tirdzniecības kasēs ar attiecīgu norādi par šī pakalpojuma nodrošināšanu.

Saņemot biļeti, pasažieris pārliecinās, ka tā izsniegta atbilstoši viņa pasūtījumam.

(LR MK noteikumu Nr.599 „Sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas un izmantošanas kārtība” 29.punkts)

Iepriekšpārdošana un rezervēšana

Iekšzemes maršrutiem:

Biļešu iepriekšpārdošana iekšzemes maršrutiem notiek 10 dienas pirms reisa autobusa atiešanas.

Starptautiskajiem maršrutiem:

Biļešu iepriekšpārdošana starptautiskajiem maršrutiem notiek 15 – 90 dienas pirms reisa.

Biļešu rezervēšana:

  • Biļetes iespējams rezervēt pie autoostas administratora (0.50 EUR);
  • Biļetes iespējams rezervēt pa tālruni 9001111 (0.52 EUR min).

Rezervētās biļetes jāizpērk:

  • Iekšzemes maršrutiem – ne vēlāk kā 60 minūtes pirms reisa autobusa atiešanas;
  • Starptautiskajiem maršrutiem – ne vēlāk kā diennakti pirms reisa autobusa atiešanas.

Biļešu iegāde ar pārskaitījumu

Kārtība, kādā veicama biļešu iegāde, veicot apmaksu ar pārskaitījumu

  • Biļešu iegādi ar pārskaitījumu var veikt tikai juridiskās personas.
  • Juridiskā persona nosūta uz e-pastu [email protected] AS „Rīgas starptautiskā autoosta” adresētu iesniegumu brīvā formā uz juridiskās personas veidlapas, iekļaujot šādu informāciju:
    • autobusa atiešanas datumu un laiku;
    • reisa nosaukumu;
    • pieturu, līdz kurai vēlaties iegādāties biļeti;
    • vēlamo biļešu skaitu;
    • juridiskās personas bankas rekvizītus;
    • juridiskās personas e-pasta adresi;
    • kontaktpersonas telefona numuru, ja ir nepieciešams sazināties neskaidrību gadījumā.
  • Iesniegumus par biļešu iegādi ar pārskaitījumu pieņemam (darba dienās) ne vēlāk kā 3 diennaktis (neskaitot sestdienas, svētdienas un svētku dienas) pirms reisa atiešanas.
  • Saņemot iesniegumu, tiek sagatavots rēķins un nosūtīts uz juridiskās personas norādīto e-pastu (ja nepieciešams rēķina oriģināls pirms apmaksas veikšanas, lūdzam to norādīt iesniegumā).
  • Pēc apmaksas veikšanas juridiskās personas pārstāvis, uzrādot AS „Rīgas starptautiskā autoosta” zāles administratoram (pasažieru uzgaidāmajā zālē 1.stāvā) maksājuma uzdevumu, saņems biļetes un rēķina oriģinālu (ja tas jau nav izsniegts pirms rēķina apmaksas).
  • Ar pārskaitījumu iegādātās biļetes jāizņem ne vēlāk kā 24 stundas pirms reisa autobusa atiešanas.

Biļešu atpakaļ nodošanas kārtība

Nepareizi iegādātas biļetes nemaina. Nozaudētas vai sabojātas biļetes (saplēstas, apdegušas, labotas, u.c.) neatjauno un naudu par tām neatmaksā.

Reģionālā starppilsētu vai reģionālā vietējās nozīmes maršrutos:

  • Biļete kopā ar EKA čeku jānodod tirdzniecības vietā, kur tā tika iegādāta;
  • Ja nodod biļeti biļešu kasē vismaz divas stundas līdz autobusa atiešanai, pasažierim ir tiesības saņemt 75% no biļetes vērtības;
  • Ja ir palikušas mazāk kā 2 stundas līdz autobusa atiešanai kā arī pēc autobusa atiešanas kustības sarakstā paredzētajā laikā, biļetes vērtība netiek atpakaļ nodota, izņemot gadījumus, kuri noteikti MK noteikumu Nr.599, 42. punktā;
  • Ja autobusa atiešana kavējas vairāk par 15 minūtēm, nekā paredzēts kustības sarakstā, pasažierim ir tiesības nodod biļeti biļešu kasē saņemot 100% no biļetes vērtības

Starptautiskās nozīmes maršrutos:

  • Biļetes nodošana kopā ar EKA čeku ir iespējama tirdzniecības vietā, kur tā tika iegādā Elektroniski iegādātās biļetes (interneta biļetes) jānodod AS „Rīgas starptautiskā autoosta” administratoram vai elektroniski jāatgriež interneta vietnē, kurā biļetes tika iegādātas.
  • Atsakoties no brauciena pirms autobusa atiešanas, pasažierim tiek atmaksāti 80% no biļetes vērtības;
  • Ja reiss tiek atcelts pārvadātāja vainas dēļ, pasažierim tiek atmaksāta pilna biļetes vērtība;
  • Biļetes vērtība netiek atmaksāta pēc autobusa atiešanas, kā arī pēc biļešu tirdzniecības pārtraukšanas (20 minūtes pirms autobusa atiešanas).

Internetā iegādātās biļetes:

  • Elektroniski iegādātas autobusu biļetes atgriežamas tikai personiski Rīgas Starptautiskās autoostas zāles administratoram Prāgas ielā 1 vai elektroniski jāatgriež internet vietnē, kurā biļetes tika iegādātas, ne vēlāk kā 2 stundas līdz biļetes derīguma termiņa sākumam.
  • Naudas atgriešana notiek saskaņā ar 1. un 2.punktā minēto biļešu atgriešanas kārtību.
  • Nauda, atkarībā no biļetes iegādes veida, tiks atgriezta uz pircēja bankas kontu.
  • Gadījumā, ja iegādāta viena elektroniskā biļete vairākiem pasažieriem (grupas biļete), atgriezt iespējams tikai visu biļeti kopumā.
  • Netiek atgriezta pakalpojuma maksa par biļetes iegādi.
  • Gadījumā, ja tiek nozaudēta elektroniskās biļetes izdruka, to iespējams iegūt Rīgas starptautiskajā autoostā, Prāgas ielā 1, pie zāles administratora, uzrādot personas apliecinošu dokumentu, bet ne vēlāk kā 30 min. pirms biļetē norādītā reisa atiešanas laika.