“Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvniecības ietvaros pabeigti dzelzceļa estakādes izbūves darbi ielas līmenī projekta dienvidu pusē – Prāgas ielas un Rīgas starptautiskās autoostas zonā. Teritoriju, kas iepriekš bija atvēlēta “Rail Baltica” būvdarbiem, nodod autoostas lietošanā un atsākas autobusu apkalpošana, nodrošinot pasažieru izkāpšanu.
Šis ir būtisks brīdis “Rail Baltica” izbūvē, jo sabiedrība var izmantot kaut nelielo, bet pirmo no daudzajiem jaunuzbūvētās infrastruktūras pilsētvides uzlabojumiem un mazinās neērtības, kas izbūves laikā bija autoostas lietotājiem.
Projekta pasūtītāja Eiropas Dzelzceļa līnijas, būvnieka BERERIX un AS “Rīgas starptautiskā autoosta” pārstāvji parakstījuši zempārvada telpas nodošanas un pieņemšanas aktu izmantošanai būvdarbu laikā. Saskaņā ar to autoostai nodod lietošanā iepriekš būvdarbos izmantoto teritoriju, kā arī jaunizbūvēto zempārvada telpu, lai tā spētu nodrošināt autoostas pakalpojumus un sabiedrība sāktu izmantot vienu no pilsētvides uzlabojumiem “Rail Baltica” Rīgas Centrālā mezgla būvdarbu laikā vēl pirms visa projekta pabeigšanas. Saņemts Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcijas un Būvniecības valsts kontroles biroja saskaņojums, atļaujot teritorijas izmantošanu.
Norokot uzbērumu veidojas jaunas pilsētvides attīstības iespējas, kas mainīs Rīgas centra vaibstus, radīs ērtāku iedzīvotāju pārvietošanos un transporta lietošanu. Pilnībā noraktais dzelzceļa uzbērums, dzelzceļa satiksme pa estakādi un citi risinājumi ļaus par 25 % palielināt publisko ārtelpu, ko varēs izmantot rīdzinieki un pilsētas viesi, lai ērti nokļūtu no Vecrīgas tirgū un autoostā. Zem estakādes varēs izveidot mūsdienām atbilstošas autoostas uzgaidāmās telpas un būs iespējams izvietot iekāpšanas platformas.
Vairāk informācijas ŠEIT
Informāciju sagatavoja Linda Pastare, Eiropas Dzelzceļa līnijas Sabiedrisko attiecību un iesaistīto pušu vadītāja